dissabte, 24 de desembre del 2016

VI

Vaig creure
totes i cada una
de les paràboles
que dictaminàveu
entre alabances
als estels
i als ancestres,
encara vius
gràcies a vosaltres.

Vaig creure
que la guerra i la injustícia
eren tan sols
producte de la ignorància
i em vaig fer meva
la sentencia
que convertí el llibre
dels llibres
en amor a la sapiència:
'feu als altres
allò que voleu
que us facin'
i viceversa.

Vaig cloure els ulls
i em vaig deixar estimar
com si la vida
fos només el desig d'un altre.

I en un deliri d'ombres
vaig romandre,
cega i esperançada,
que em palpessin les entranyes.

Vaig dansar
fins travessar
l'àbisme
de la penombra.

I un cop allí,
vaig descobrir
un motor
dins meu
més poderós
que qualsevol altre.

I vora meu
es va il·luminar
el teu rostre.

I sota
els vostres estels
i les vostres
sentencies
vaig cantar
ignomínies
secretes.

Bèsties
que lluiten
sense pena
ni gloria.
Pomes vermelles
que es podreixen
al jardí de les nimfes.

Àngels caiguts
que esdevenen
runes
quan els encarnes.


I vaig deixar d'estimar-te.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada